3 Temmuz 2019 Çarşamba

Çocuk Yogası ve Özel Eğitim

Bu resmi Yogalin'in sayfasından aldım, çok güzel değil mi?

Merhabalar. Bu sıralar etrafımdaki birçok kişiden çocuk yogası duyar oldum. Bir de ortak arkadaşlarımızın olduğu çocuk yoga eğitmenlerini görünce, üzerine de birkaç iş görüşmesinde çocuk yogası sertifikasını duyunca "Nihan sen bir bu konuyu araştır bakalım, neler oluyor alemde?!" dedim ve kolları sıvadım.
...
Çocuk yogası nedir?
Dört ile yedi yaş arasındaki çocuklarla uygulanan yoga çalışmalarına "çocuk yogası" denmekte.

Çocuk yogasının prensipleri nelerdir?

  • Yönergelerin değil de oyunun akışının takip edildiği bir süreç yoga süreci.
  • Grupla ya da bire bir olarak uygulanabilmekte.
  • Yoga süreci boyunca çeşitli anlatılarla oyun içerisinde hedef yoga duruşlarının sergilenmesi amaçlanmakta. Oyun içerisinde olduğu için öykü dinleme, anlama, dinlediği öyküyü canlandırma gibi noktalarda biraz dramaya da göz kırpıyor ancak dramadan prensipleri çok başka.
  • Ben araştırmalarımda gördüm ki özellikle dikkatimizi odaklamamızı sağlayan seçici dikkat konusunda oldukça önemli bir noktada çocuk yogası. Çünkü anlatıyı dinlemek, o anlatıya uygun hareketleri yapmak ve takip etmek tamamen bu beceriye hizmet ediyor. Dikkat süreçlerinde problem olan çocuklar için önerilebilir bence.
  • Temel hedef beden, zihin ve ruhu dengelemektir.
Çocuk yogası çocuklarımıza ne kadar?
  • Çocuklara beden farkındalığı, postür bilinci gibi becerilerin kazandırıldığı bir süreç. Aynı zamanda hayal gücünü, dikkat süresini ve kalitesini ve zihin kuramını da desteklemekte.
  • Buna ek olarak yogayı bir felsefe ve bilinç olarak değerlendirirsek, yoganın felsefesini ilerleyen yıllarda edinmek ya da merak etmek için önemli bir fırsat çocuk yogası. Farklılıklara saygı, farklı fikirlere saygı gibi konuları da içine aldığı söylenebilir.
  • Yoga süresinde çocuklarımız doğru nefes alma konusunda da bilgi ve deneyim elde ediyorlar. Yaşları büyüdükçe insanların doğru nefesten uzaklaştıklarını düşünürsek bu harika bir fırsat.
  • Peki fiziksel gelişime katkıları nelerdir? Denge, esneklik, bedeni sağlıklı kullanma gibi konularda çocuklarımıza yardımcı olur çocuk yogası.
  • Bilişsel beceriler için ise hayal gücünü destekleyerek aslında en temel noktadan çocuklarımızın bilişsel becerilerine hizmet eder. Hayal gücümüz ne kadar genişse o kadar çok ve hızlı öğreniriz değil mi?
  • Ders dönemi boyunca oluşan stres ve kaygı ile başa çıkmada da çocuk yogası oldukça etkili.
  • Beynin her iki tarafı da çalıştığı için plastisite daha geniş bir bölgeye uygulanmış olur ve beynimizin öğrenme performansı artar.
  • Buna ek olarak Yogalin'in sitesinde okuduğum Ceren Uysal'ın yazısında "becerileri olan ve olmayan çocukların eşit olması" konusu beni mutlu etti. Herhangi bir uyarı, düzeltme, dönüt olmadığı için her çocuk süreç boyunca eşit. Bu da çocuk yogasını özel eğitimin içinde rahatlıkla kullanmamızı sağlıyor. Bence değerlendirilmesi gereken bir fırsat.
Peki ben bu bilgileri nerelerden derledim? Linkleri şuraya bırakıyorum:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder